Gumis, felnis közvetlen telefonszámunk: +36 30/687-9341
Gumi vagy felni problémával, vásárlási szándékával forduljon hozzánk bizalommal
Miért kell odafigyelni a kerekeinkre?
A sérült-kopott felnik-gumik nagyon sok fajta kezdeti hibára utalhatnak, melyek a nem törődés miatt további hibákat is okozhatnak a futóműben, kormányműben, felfüggesztésben. Ezek költséges dolgok, éppen ezért jobb megelőzni a bajt a rendszeres szemrevételezéssel, ellenőrzéssel. A gumik felületi kopása is utalhat a rossz futómű, kerék összetartás, dőlés és centrírozás beállítására. A kerékcsavarok is nagyon fontos alkatrészei a kerekeknek, hiszen központosítják a kereket, mikor meghúzzuk a csavarokat. A nem megfelelő csavarokkal felszerelt kerék pattogtatja a kocsit.Miért kell centrírozni a kerekeket?Az első és hátsó kerekek centrírozása lehetővé teszi a vibrációk kiküszöbölését, ezáltal fokozva a vezetési komfortot. Ezen kívül ez a beállítás nem csupán a kerekek élettartamát növeli, hanem a csapágyakét is. A beremegő kerék nem csak a vezetési kényelmet, hanem az úttartás biztonságosságát is nagymértékben rontja! A keréktárcsán, vagy az abroncson keletkezhetnek olyan jellegű sérülések, deformációk, melyek részben korrigálhatóak kiegyensúlyozással.
Téli gumi vagy nyári gumi?
A nyári abroncsok számára ideális hőmérsékleti tartomány: +7° – +50° A téli abroncsok számára ideális hőmérsékleti tartomány: -25° – +7°
Biztonsági okokból azt ajánljuk, hogy nyáron minél előbb szerelje fel gépkocsiját nyári gumiabroncsokkal, télen pedig téli gumiabroncsokkal. Nyáron a téli gumiabroncs hasonlóan kedvezőtlenül viselkedik! Ajánlott négy téli gumiabroncsot használni!
Amire figyelni kell gumivásárlás előtt
A gépkocsi más fajta gumiabroncsokkal való felszerelésekor a következő dolgokra kell odafigyelni: A gumiabroncs külső átmérője lehetőleg az eredetivel azonos (vagy annál valamivel kisebb) legyen. A sebességmérő óra nem mutathat kevesebbet, mint a gépkocsival ténylegesen elért sebesség. 40 km/h és 120 km/h között 10%-al vagy 4 km/h-val mutathat többet a ténylegesen elért sebességnél. Olyan gumiabroncsokat kell felszerelni, amelyeknek a terhelhetősége az eredeti gumiabroncskészletével megegyezik, vagy afölötti. Olyan gumiabroncsokat kell felszerelni, amelyek sebességindexe az eredeti gumiabroncskészletével megegyezik, vagy afölötti. A kerékpánt átmérőjének és szélességének meg kell felelnie a gumiabroncs méretének. Ha az eredeti kerékkészlettől eltérő kereket alkalmaznak, ügyelni kell a jármű és a kerék gyártójának előírásaira. Ha ABS, ASR berendezéssel szerelt vagy négykerekű gépkocsikon az első és hátsó kerekeken eltérő méretű gumiabroncsok vannak, figyelni kell a kerekek futófelületi kerületkülönbségére (gumiabroncs- és gépjárműgyártótól függ). Ha az előírttól eltérő méretű kerékpántot és/vagy gumiabroncsot szerelünk a járműre, az jármű átalakításnak számít, és hatósági engedély kell hozzá.
Gumi lexikon
Mit jelent az, hogy 205/55R16 95W?
Érték | Magyarázat |
205 | gumiabroncs szélessége milliméterben! |
55 | Gumi magasságának és szélességének viszonya |
R | Az abroncs szerkezeti felépítése (radiál vagy diagonál) |
16 | Felni átmérője col-ban, 1 col = 1″ = 25,4 mm |
95 | (load index) terhelhetőségi mutató. itt 95=960kg/gumi |
W | (speed index) Sebesség mutató, itt: W=270 km/h |
További jelzések lehetnek még:
M+S Téli gumi
RF Speciálisan megerősített gumiabroncs (reinforced)
C Az RF-nél is nagyobb teherbírású gumiabroncs, melyek általában utánfutóknál és kisteherautóknál használatosak.
N1 N0 Speciális Porsche-specifikáció